Belka
Poniedziałek, 25 Marca 2019   imieniny: Maria, Wiesław, Ireneusz
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 

Czy to możliwe aby Policja jeździła do wypadków hulajnogami? Pytanie może śmieszne ale uzasadnione

Data publikacji: 2019-03-08, Data modyfikacji: 2019-03-09
A A AWydrukDrukuj  
 
Zgodnie z informacją, które otrzymałem od dnia 2 lutego 2019 roku upoważnione Stacje Diagnostyczne nie mogą wykonywać badań technicznych pojazdów tzw.  resortowych wyszczególnionych w Ustawie z dnia 8 grudnia 2017r.o Służbie Ochrony Państwa opublikowaną w Dz.U. 2018 poz. 138Przepisy zawarte w tej ustawie , a  szczególności art. 389 ust 2 pkt 6 - – zachowują moc do dnia wejścia w życie nowych przepisów wykonawczych, nie dłużej jednak niż przez okres12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, oraz mogą być zmieniane na podstawie przepisów, o których mowa w pkt 1–8, w dotychczasowym brzmieniu.Jednostki badające stan techniczny opierają się na przepisach Ustawy Prawo o Ruchu Drogowymart 86 ust 4 PORD mówi :    Minister właściwy do spraw wewnętrznych, minister właściwy do spraw finansów publicznych oraz Minister Obrony Narodowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw transportu oraz po zasięgnięciu opinii Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefa Agencji Wywiadu, Komendanta Służby Ochrony Państwa i Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, a także Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego i Szefa Służby Wywiadu Wojskowego, uwzględniając specyfikę wynikającą z przeznaczenia pojazdów służb, o których mowa w ust. 1, określą, w drodze rozporządzenia:1)jednostki organizacyjne sprawujące nadzór nad komórkami organizacyjnymi i stacjami kontroli pojazdów przeprowadzającymi badania techniczne pojazdów oraz wydające upoważnienia do przeprowadzania badań technicznych, wzory dokumentów związanych z uzyskaniem upoważnień do wykonywania badań oraz wzór upoważnienia do ich przeprowadzania;2)wymagania w stosunku do komórek organizacyjnych i stacji kontroli pojazdów upoważnionych do przeprowadzania badań technicznych pojazdów;3)wzory dokumentów stosowanych przy badaniach technicznych pojazdów;4)warunki i terminy przeprowadzania badań technicznych pojazdów;5)okoliczności dopuszczające przeprowadzanie badań technicznych pojazdów, w stacjach kontroli pojazdów prowadzących działalność, o której mowa w art. 83 miejsce badania technicznego pojazdu i finansowanie kosztów badania ust. 2, nieposiadających upoważnienia do badań technicznych pojazdów służb;6)zasady i warunki współpracy przy wykonywaniu badań technicznych pojazdów innej służby niż właściwa dla komórki organizacyjnej przeprowadzającej badanie.W myśl tego wprowadzono nowe rozporządzenie (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministra Finansów oraz Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 września 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie badań technicznych pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji i innych pojazdów użytkowanych w sposób szczególny) lecz przepis został uchylony Dz.U. 2018 poz. 1764 z dniem 02 lutego 2019r.Powyższego upoważnione stacje diagnostyczne tzw resortowe oraz te, które dokonują przeglądów na bazie umów odrębnych nie maja podstaw prawnych do dokonywania przeglądów pojazdów wymienionych w/w ustawie, co powoduje między innymi to, że np. policja nie może dokonywać przeglądów radiowozów od 2 lutego tego roku.Czy to oznacza. że za chwilę funkcjonariusze policji i innych służb oraz wojska nie będą mieli czym się poruszać? Na to wygląda zważywszy, że pełna odpowiedzialność użycia pojazdu bez przeglądu spada na osobę podejmująca decyzję o jego użyciu. Nie mówiąc o tym, co się stanie gdyby kierowca takiego podjazdu spowodowałby wypadek.Jest projekt nowego przygotowany lecz do momentu jego przyjęcia i opublikowania, może minąć sporo czasuhttps://www.gov.pl/web/mswia/projekt-rozporzadzenia-ministra-spraw-wewnetrznych-i-administracji-ministra-finansow-oraz-ministra-obrony-narodowej-w-sprawie-badan-technicznych-pojazdow-sil-zbrojnych-rzeczypospolitej-polskiej-policji-i-innych-pojazdow-uzytkowanych-w-sposob-sz/czegolnyAndrzej Bugajski  W sprawie wyjaśnień tej sprawy zwróciłem się do odpowiednich ministerstw.      

Pełna treść wiadomości na: goleniow.net.pl/news.php?item.7940.12
goleniow.net.pl, Źródło artykułu: goleniow.net.pl
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Kreska
Dodaj artykuł
 
Polecane

DOSTAWCY-INTERNETU-W-POLSCE-NAJLEPSZY-INTERNET

 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 

Powiat goleniowski - powiat zachodniej części województwa zachodniopomorskiego. W skład powiatu wchodzą gminy: Goleniów, Maszewo, Nowogard, Stepnica, Osina oraz Przybiernów zajmując powierzchnię 1617 km2.

35% powierzchni powiatu zajmują tereny leśne co w połaczeniu z akwenami wodnymi stanowiącymi 7% powierzchni tworzy urozmaicony i atrakcyjny turystycznie teren. Liczne jeziora (Dąbie, Nowogardzkie czy Kościuszki) wraz z przepływającymi przez powiat rzekami umożliwiają czynny wypoczynek nad wodą, a puszcza Goleniowaska zachęca do pieszych i rowerowych wycieczek czy grzybobrania.

Główną gałęzią gospodarki powiatu goleniowskiego jest przemysł drzewny i meblarski, duże znaczenie odgrywa także rolnictwo. Na terenie gminy Goleniów funkcjonuje Goleniowski Park Przemysłowy gdzie działa Specjalna Strefa Ekonomiczna, będąca podstrefą Kostrzyńsko - Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Komunikację powatu tworzą drogi krajowe: DK 3 i DK 6 oraz położony w okolicznych Glewicach Port Lotniczy Szczecin-Goleniów.

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola