Potrzebujesz zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach - otrzymaj je elektronicznie
Data publikacji: 2018-07-04, Data modyfikacji: 2018-07-04
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii we współpracy z Ministerstwem Finansów uruchomiło internetową usługę umożliwiającą złożenie wniosku oraz uzyskanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach bądź stwierdzającego stan zaległości za pośrednictwem portalu biznes.gov.pl.Zaświadczenie z urzędu skarbowego można uzyskać drogą elektroniczną - bez konieczności wizytyw urzędzie i odbierania dokumentu w wersji papierowej.Dzięki nowej usłudze przedsiębiorca może złożyć wniosek na tzw. piśmie ogólnym, korzystając z serwisu biznes.gov.pl. Wniosek zostanie przesłany na skrzynkę podawczą urzędu skarbowego na platformie ePUAP.Urząd skarbowy wyda zaświadczenie w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.Opis usługi dotyczącej zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach bądź stwierdzających stan zaległości znajduje się w serwisie biznes.gov.plZaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające zaległość podatkową potwierdza aktualną sytuację podatkową. Dokumentu tego wymagają np. banki, np. ubiegając się o kredyt, sklepy przy zakupach na raty, a także urzędy. Dokument ten potrzebny jest również przy udzialew przetargach publicznych.
Pełna treść wiadomości na: goleniow.net.pl/news.php?item.7565.31
goleniow.net.pl, Źródło artykułu: goleniow.net.pl