Belka
Czwartek, 9 Maja 2024   imieniny: Grzegorz, Katarzyna, Karolina
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Przeprawa nad Odrą w Świętej powoli się materializuje

Data publikacji: 2019-01-12, Data modyfikacji: 2019-01-12
A A AWydrukDrukuj  
 
Umowa na dokumentację i badania geologiczne dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi S6 podpisanaDzisiaj podpisano umowę na opracowanie elementów Koncepcji Programowej wraz z dokumentacją związaną z rozpoznaniem podłoża gruntowego dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi S6. Proces inwestycyjny może rozpocząć się dzięki rządowemu wsparciu.- Rząd Premiera Mateusza Morawieckiego znalazł dodatkowe środki na sfinansowanie wykonania dokumentacji i badań geologicznych dla jednej z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych metropolii szczecińskiej – podkreśla wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc – To ważny krok w budowie ponad 50 km drogi ekspresowej - Zachodniej Obwodnicy Szczecina.Kontrakt o wartości 14,637 mln złotych został zawarty z firmą Transprojekt Gdański Sp. z o.o. Wykonawca będzie miał 15 miesięcy na wykonanie przedmiotu umowy. – Dokumentacja ta jest kluczowa dla dokładniejszego oszacowania kosztów realizacji inwestycji i możliwych rozwiązań technicznych – mówi Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA O/Szczecin. W ramach tego zadania projekt obwodnicy zostanie opracowany w znacznie większej szczegółowości niż w istniejącej dokumentacji studialnej. Wykonany zostanie też bardzo szeroki zakres badań geologicznych, tak aby poznać szczegółowo budowę podłoża. – Oczekujemy od wykonawcy sprawnego i rzetelnego wykonania badań i dokumentacji, na pewno na każdym etapie będziemy szczegółowo weryfikować otrzymane materiały, ponieważ będą one kluczowe dla uniknięcia problemów na etapie realizacji robót – dodaje Łukasz Lendner. Inwestycja planowana jest do realizacji w formule PPP.  Zlecona dokumentacja uszczegółowi rozwiązania projektowe obwodnicy w korytarzu określonym w decyzji środowiskowej. Dokładnie zostaną opracowane rozwiązania w rejonie węzłów drogowych i przecięć z innymi drogami. Na nowo zostaną uzyskane uzgodnienia od samorządów, zarządców dróg, gestorów sieci i urządzeń, które przetnie obwodnica. Wykonany zostanie bardzo szeroki zakres badań geologicznych. Badania będą obejmowały wykonanie tomografii elektrooporowej, która da obraz układu warstw podłoża na całej długości inwestycji. Zostanie zrealizowanych około 4300 wierceń na trasie i przy obiektach o łącznej długości około 38 km i około 2000 sondowań. Wiercenia w rejonie planowanego tunelu przez Odrę będą sięgać głębokości 50 metrów. Badania te pozwolą miedzy innymi na określenie zakresu koniecznych wzmocnień podłoża i sposobu posadowienia obiektów inżynierskich.Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie dwujezdniową drogą ekspresową o długości 51,6 km. Trasa od północy i zachodu ominie aglomerację szczecińską przechodząc pod rzeką Odrą dwururowym tunelem w rejonie Polic. Początkiem inwestycji od zachodu będzie węzeł zintegrowany Kołbaskowo na przecięciu z autostradą A6, natomiast końcem węzeł Goleniów Północ łączący drogi S3 i S6. Droga będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa-wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Droga w znaczny sposób poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg ekspresowych i autostrad. Szczególne znaczenie będzie miała dla położonych na północ od Szczecina Polic. Obecnie aby dojechać z Polic do węzła S3/S6 Goleniów Północ trzeba przejechać 58 km, w tym pokonać samo centrum Szczecina, po powstaniu obwodnicy trasa ta skróci się do 23 km, a czas przejazdu kilkukrotnie. Również z centrum Szczecina zostanie wyprowadzona znacząca część ruchu samochodowego, w tym pojazdy jadące do zakładów chemicznych w Policach.  

Pełna treść wiadomości na: goleniow.net.pl/news.php?item.7877.1
goleniow.net.pl, Źródło artykułu: goleniow.net.pl
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 

Powiat goleniowski - powiat zachodniej części województwa zachodniopomorskiego. W skład powiatu wchodzą gminy: Goleniów, Maszewo, Nowogard, Stepnica, Osina oraz Przybiernów zajmując powierzchnię 1617 km2.

35% powierzchni powiatu zajmują tereny leśne co w połaczeniu z akwenami wodnymi stanowiącymi 7% powierzchni tworzy urozmaicony i atrakcyjny turystycznie teren. Liczne jeziora (Dąbie, Nowogardzkie czy Kościuszki) wraz z przepływającymi przez powiat rzekami umożliwiają czynny wypoczynek nad wodą, a puszcza Goleniowaska zachęca do pieszych i rowerowych wycieczek czy grzybobrania.

Główną gałęzią gospodarki powiatu goleniowskiego jest przemysł drzewny i meblarski, duże znaczenie odgrywa także rolnictwo. Na terenie gminy Goleniów funkcjonuje Goleniowski Park Przemysłowy gdzie działa Specjalna Strefa Ekonomiczna, będąca podstrefą Kostrzyńsko - Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Komunikację powatu tworzą drogi krajowe: DK 3 i DK 6 oraz położony w okolicznych Glewicach Port Lotniczy Szczecin-Goleniów.

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola